L’assetjament educatiu d’Espanya

En els últims mesos l’Estat espanyol ha fet tot allò que ha estat possible per fer trontollar el nostre model educatiu.

Primerament amb voler imposar la llengua castellana com a llengua vehicular de l’escola catalana així fent desaparèixer el nostre model d’immersió lingüística. Més tard fent declaracions on afirmava buscar l’espanyolització del alumnes catalans.

Primer de tot sembla que el ministre d’Educació José Ignacio Wert tingui una imatge de l’escola catalana desdibuixada. Una gran part de la població escolar catalana utilitza la llengua catalana dins el recinte escolar per activitats merament d’aprenentatge. En totes les altres situacions, en activitats de lleure i oci, on són els alumnes els que trien la llengua, aquests fan el canvi a la llengua castellana.

Si no tinguéssim aquest model d’immersió lingüística, molts dels nostres alumnes perdrien tota identitat catalana i fins tot la possibilitat d’expressar-se amb aquesta llengua, ja que no utilitzarien la llengua en cap o gairebé cap situació.

La situació es torna més greu en el moment que es planteja que sigui el Govern Espanyol l’encarregat de gestionar la majoria de continguts curriculars. Actualment les competències són compartides. El 65% el gestiona l’Estat mentre que el 35% restant el gestiona cada Comunitat Autònoma. Això fa que certes àrees com ara Coneixement del Medi, Història pugui ser enfocada des d’una vessant més pròxima i identitària. A partir d’ara, l’executiu espanyol segons les seves últimes declaracions pretén disminuir aquestes competències compartides. Per tal de centralitzar tots els ensenyaments obligatoris i evitar formar pensaments més nacionalistes.

Aquests són dos més dels molts motius que ens fa plantejar un camí cap a l’Estat propi. És per això que es fa necessari conscienciar l’equip docent d’àrees no tant pròximes a l’identitat catalana per ajudar en tot aquest procés.
Berta Albi
Militant de la JNC de Les Corts

Add a Comment

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *