Repartim 1500 sucs i targetons per denunciar la manca de transport públic nocturn

Durant la campanya iniciada per la JNC aquest matinada anomenada “Treu-li suc a la nit” s’han repartit 1500 targetons i sucs als joves barcelonins per posar de manifest les greus mancances en transport públic nocturn a Barcelona. Entre les demandes hi ha la de crear el servei de “metrobus” i la d’extendre el servei de Bicing a les 24 hores del dia.

L’actuació s’ha dut a terme simultàniament a les places de Catalunya, Universitat i Urquinaona i ha servit per proposar als joves de la ciutat el servei “metrobus” per tal de moure’s de nit, combinant el millor de la xarxa del NitBus i del metro nocturn i ha comptat amb el suport de la regidora de la JNC a l’Ajuntament de Barcelona, Francina Vila, que presentarà una moció la setmana vinent a l’Ajuntament.

L’estadística mostra un increment espectacular dels usuaris del NitBus, especialment en els darrers 2 anys, amb un perfil d’usuaris majoritàriament joves (el 75,3% dels usuaris té fins a 30 anys), que destaquen “la dificultat per memoritzar els recorreguts” com el principal handicap del servei.

Per tant, ens trobem, davant d’un servei d’èxit i de gran acceptació, per bé que té com a principals obstacles l’efecte barrera que suposa una xarxa radial amb el seu origen i destí a la Plaça de Catalunya, a més de la complexitat dels recorreguts (que ni segueixen ben bé el traçat del metro ni del bus diürn), així com una freqüència de pas d’entre 20 i 30 minuts, insuficient davant la forta demanda del servei. A això li hem de sumar, l’enorme èxit del metro nocturn en les vigílies de festiu i la seva impossible extensió a altres dies per motius tècnics i d’explotació del sistema de metro.

Davant tot això la JNC planteja un model de mobilitat nocturna basat en el millor del metro i del bus: el servei “metrobus”.


El servei de “metrobus” proposat per la regidora Francina Vila i la JNC Barcelona consisteix en:

– Reorganitzar les línies urbanes del NitBus per tal que segueixin el mateix traçat i parades que el metro, així superem el handicap de recordar el traçat de les línies actuals, i donem continuïtat serveis de metro (que acaben a les 00.00) i que no es poden prolongar per motius tècnics.

– Ampliar la freqüència de pas d’aquestes línies metrobus fins als 10-15 minuts, la mateixa freqüència que el metro nocturn.

– Mantenir la xarxa de NitBus interurbà, que permetrà anar a aquelles zones de la ciutat on no hi ha una línia de metro a prop i per tant, es complementa el traçat del metro i del “metrobus”.

D’aquesta manera, considerem que es trencaria la radialitat existent a dia d’avui a Plaça de Catalunya, possibilitant desplaçaments transversals, verticals i horitzontals per la ciutat sense passar per aquesta plaça.

Així mateix, la JNC Barcelona també reclama que el servei de Bicing romangui obert les 24 hores del dia els 365 dies de l’any amb més estacions i bicicletes.

Segons els joves convergents, es tracta d’una proposta viable, econòmica i que milloraria la mobilitat nocturna que afecta principalment als joves de la nostra ciutat.

2 comments

  1. Voleu dir que val la pena?.Barcelona pels que som de comarques era festa i xirinola tota la nit i sobretot als barris de ribera,el xino i la Barceloneta.Ja no queda res.En Maragall s’ho va carregar per culpa de les olimpiades.Actualment inclús canvien la rambla per fer-ne un passeig de Lloret o salou.D’autóctons a penes en queden perqué tots van a passar el cap de setmana fora.No s’accepta el soroll i els barris i barriades estan tant morts que fa mitja por passar-hi de nit i amb taxi.Canviar?.Jo tornaria a la Barcelona dels anys 70.I si m’apures a les anys 20-30.La gent vivia sense manies,pobres i fotuts peró sense manies.

Add a Comment

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *